Контрольна робота з укр. мови, 7 клас (дієслово, І частина)

Дієслово
7 клас
(частина І)
Варіант 1

1. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Працював би, купують, заспіваймо.
Б Будемо говорити, обступаючи.
В Розуміючи, надісланий, ховаючи.
Г Учити, навчивши, учіння.
2. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Охопити, побачити, ішов.
Б Говорити, спати, сміятися.
В Сидіти, наїжачитися, діждалися.
Г Малювала, стежити, махати.
3. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Відпускаючи, турбувати, перехідний.
Б Спілкуючись, посміхнувся, принісши.
В Гордувати, посивілий, серйозний.
Г Бігатимете, господарюючи, освітлений.
4. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Нездужати, нездоровиться, цвіте.
Б Летіти, одягати, переконуватися.
В Заздрити, цвів, охопити.
Г Відпустити, горіти, мила.
5. Безособове дієслово вжито в реченні:
А) Те літо не забулося.
Б) Йому пощастило побувати в Криму.
В) Справу доведено до кінця.
Г) Нарешті знайшлося кілька чистих аркушів.
6. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини:
А) Ще почуєте про нього не раз.
Б) Відчуваєте пахощі лугових трав?
В) Прополете моркву, потім поллєте квіти.
Г) Будете читати вголос.
 7. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за родами:
 А) Покричить, сповістив, блукав.
 Б) Виглянув, задумав, переліз.
 В) Викине, протримається, розрісся.
 Г) Братиме, прочитають, кричить.

8. Правильно названо усі форми дієслова:
 а) дієприкметник, дієприслівник, особове дієслово, безособове дієслово на    -но, -то;
 б) особове дієслово, інфінітив;
 в) неозначене дієслово, прислівник, прикметник, особове дієслово;
 г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник.
 9.Укажіть ряд дієслів із закінченням -ете:
 А.) Прибуд..., змел..., підмет..., колиш... .
 Б) Прибуд..., знайд..., розірв...,, закле...
 В) Переглян..., вимет..., полегш...., почис... .
 Г) Довар..., дмухн..., впевн..., закопт... .
10. Дієслова із закінченням –уть (-ють) складають рядок:
 А) розв'яж.., закінч.., прагн..;
 Б) відпочин.., усміхн…сь, знайд..;
 В) змокн.., залиш.., принес..;
 Г) одягн.., свисн.., віддяч..;
 Д.) перебор.., піднім.., насміл..сь.
11. Укажіть ряд особових форм дієслів:
 А) Початися, готувати, плести.
 Б) Розбиває, несеш, розквітає.
 В) Посіявши, осиротілий, жартуючи.
 Г) Може, зробити, знаючи.
12. Виберіть рядок, у якому всі слова- дієслова
А Малюю, малюєш, малюнок
Б Підстрибуючи, стрибнувши, стрибати
В Потроїти, тричі, третій
Г Написано, написаний, письменник
13. Установити відповідність між дієсловами та їх формами
1 інфінітив                                       А намальований
2 особова форма                              Б малювати
3 Дієприкметник                             В намальовано
4 дієприслівник                               Г малюватимемо
                                                     Д малюючи
14 . Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.
1 Минулий.                                                    А. Сподіватимусь, малюватимете.
2 Теперішній.                                                Б Відпочинеш, полечу.
3 Майбутній, складна форма.                      В Працюють, ігнорує.
4 Майбутній час, складена форма               Г Сконала, допомогли.
                                                                        Д Буду грати, будеш лякати


Дієслово
7 клас
(частина І)
Варіант 2

1. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Охопити, побачити, ішов.
Б Говорити, спати, сміятися.
В Сидіти, наїжачитися, діждалися.
Г Малювала, стежити, махати.
2. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Будемо говорити, обступаючи.
Б Працював би, купують, заспіваймо.
В Розуміючи, надісланий, ховаючи.
Г Учити, навчивши, учіння.
3. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Нездужати, нездоровиться, цвіте.
Б Летіти, одягати, переконуватися.
В Заздрити, цвів, охопити.
Г Відпустити, горіти, мила.
4. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Відпускаючи, турбувати, перехідний.
Б Спілкуючись, посміхнувся, принісши.
В Гордувати, посивілий, серйозний.
Г Бігатимете, господарюючи, освітлений.
5. Безособове дієслово вжито в реченні:
А) Те літо не забулося.
Б) Йому пощастило побувати в Криму.
В) Справу доведено до кінця.
Г) Нарешті знайшлося кілька чистих аркушів.
6. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за родами:
 А) Покричить, сповістив, блукав.
 Б) Виглянув, задумав, переліз.
 В) Викине, протримається, розрісся.
 Г) Братиме, прочитають, кричить.
7. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини:
А) Ще почуєте про нього не раз.
Б) Відчуваєте пахощі лугових трав?
В) Прополете моркву, потім поллєте квіти.
Г) Будете читати вголос.
 

8. Укажіть ряд дієслів із закінченням -ете:
 А.) Прибуд..., змел..., підмет..., колиш... .
 Б) Прибуд..., знайд..., розірв...,, закле...
 В) Переглян..., вимет..., полегш...., почис... .
 Г) Довар..., дмухн..., впевн..., закопт... .
9.Правильно названо усі форми дієслова:
 а) дієприкметник, дієприслівник, особове дієслово, безособове дієслово на    -но, -то;
 б) особове дієслово, інфінітив;
 в) неозначене дієслово, прислівник, прикметник, особове дієслово;
 г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник.
10. Дієслова із закінченням –уть (-ють) складають рядок:
 А) розв'яж.., закінч.., прагн..;
 Б) відпочин.., усміхн…сь, знайд..;
 В) змокн.., залиш.., принес..;
 Г) одягн.., свисн.., віддяч..;
 Д.) перебор.., піднім.., насміл..сь.
11. Укажіть ряд особових форм дієслів:
 А) Початися, готувати, плести.
 Б) Розбиває, несеш, розквітає.
 В) Посіявши, осиротілий, жартуючи.
 Г) Може, зробити, знаючи.
12. Виберіть рядок, у якому всі слова- дієслова
А Малюю, малюєш, малюнок
Б Підстрибуючи, стрибнувши, стрибати
В Потроїти, тричі, третій
Г Написано, написаний, письменник
13. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.
1 Минулий.                                                    А. Сподіватимусь, малюватимете.
2 Теперішній.                                                Б Відпочинеш, полечу.
3 Майбутній, складна форма.                      В Працюють, ігнорує.
4 Майбутній час, складена форма               Г Сконала, допомогли.
                                                                        Д Буду грати, будеш лякати
14. Установити відповідність між дієсловами та їх формами
1 інфінітив                                       А намальований
2 особова форма                              Б малювати
3 Дієприкметник                             В намальовано
4 дієприслівник                               Г малюватимемо
                                                     Д малюючи


.  Правильно названо усі форми дієслова:
 а) дієприкметник, дієприслівник, особове дієслово, безособове дієслово на –но, -то;
 б) особове дієслово, інфінітив;
 в) неозначене дієслово, прислівник, прикметник, особове дієслово;
 г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник.

17. До І дієвідміни належать дієслова
А бути, читати
Б стрибати, їсти
В відповісти, писати
Г думати, міркувати

20. Виберіть рядок, у якому в особовому закінченні дієслова є помилка
А доять, сплять
Б боряться, хочуть
Г мріють, клеять
Д міркують, промовляють
23.  Установіть відповідність між розділами науки про мови і предметом їх вивчення
1. Синтаксис                     А розділові знаки
2.Морфологія                    Б будова речення та словосполучення
3. Пунктуація                    В правильне написання слів
4. Орфографія                   Г значення слів
                                            Д частини мови

24. Установіть відповідність між інфінітивом та його синтаксичною роллю.
1.      Кайдаш наказав синам гребти сіно .                                  А Підмет
2.      Творити –призначення кожного.                                        Б Присудок
3.      Учитель почав розповідати.                                                В Додаток
4.      Бажання малювати охопило Шевченка                              Г Означення
                                                                                                      Д Обставина










Контрольна робота
Дієслово
(частина І)

Варіант 2


1. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Нездужати, нездоровиться, цвіте.
Б Летіти, одягати, переконуватися.
В Заздрити, цвів, охопити.
Г Відпустити, горіти, мила.

2. Безособове дієслово вжито в реченні:
 А.) Те літо не забулося.
Б) Йому пощастило побувати в Криму.
 В) Чудово пахне трава
 Г) Нарешті знайшлося кілька чистих аркушів.

3. Укажіть правильне твердження:
 А.) Дієслова доконаного і недоконаного виду здебільшого складають видові пари, що відрізняються будовою слова - суфіксами, префіксами, а зрідка наголосами.
 Б) Неозначена форма дієслова не має категорії виду.
 В) Безособові дієслова не можуть мати категорії виду.
 Г) Дієслова теперішнього часу змінюються за особами, числами і родами.

4. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за особами:
 А) Порадив, слухаю, зрозумієте
Б) Опанував, вітали, росла.
 В) Розшукаю, спитаємо, знало.
 Г)Запитую, розкажеш, малюють.

5. Укажіть ряд дієслів, які не мають складеної форми майбутнього часу:
 А.) Рахувати, здійснювати, відновлювати.
 Б) Поздоровити, обладнати, утворити.
 В) Пробувати, перечитувати, зігрівати.
Г) Закладати, підбирати, гукнути.

6.Укажіть ряд дієслів, які змінюються за родами:
 А.) Покричить, сповістив, блукав.
Б) Виглянув, задумав, переліз.
 В) Викине, протримається, розрісся.
 Г) Братиме, прочитають, кричить.

8. Укажіть ряд дієслів першої дієвідміни:
 А) Полоти, тонути, заліпити.
 Б)Стелити, оборонити, ударити.
 В) Клеїти, зважати, бувати.
Г)Сказати, проорати, підписати.

9. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Працював би, купують, заспіваймо.
Б Будемо говорити, обступаючи.
В Розуміючи, надісланий, ховаючи.
Г Учити, навчивши, учіння.

10. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Охопити, побачити, ішов.
Б Говорити, спати, сміятися.
В Сидіти, наїжачитися, діждалися.
Г Малювала, стежити, махати.

11. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Відпускаючи, турбувати, перехідний.
Б Спілкуючись, посміхнувся, принісши.
В Гордувати, посивілий, серйозний.
Г Бігатимете, господарюючи, освітлений.

12. Укажіть ряд дієслів другої дієвідміни:
 А.) Оцінити, заморитися, прибирати.
 Б)Говорити, задивитися, побачити.
 В) Стелити, оборонити, впасти.
 Г)Стирати, білити, виносити.

 13.Укажіть ряд дієслів із закінченням -ете:
 А.) Прибуд..., змел..., підмет..., колиш... .
 Б) Прибуд..., знайд..., розірв...,, закле...
 В) Переглян..., вимет..., полегш...., почис... .
 Г) Довар..., дмухн..., впевн..., закопт... .

14. Дієслова із закінченням –уть (-ють) складають рядок:
 А) розв'яж.., закінч.., прагн..;
 Б) відпочин.., усміхн…сь, знайд..;
 В) змокн.., залиш.., принес;
 Г) одягн.., свисн.., віддяч..;
 Д.) перебор.., піднім.., насміл..сь.

15. Укажіть ряд особових форм дієслів:
 А.) Початися, готувати, плести.
 Б) Розбиває, несеш, розквітає.
 В) Посіявши, осиротілий, жартуючи.
 Г) Може, зробити, знаючи.


7. До І дієвідміни належать дієслова
А бути, читати
Б стрибати, їсти
В відповісти, писати
Г думати, міркувати



16.  Правильно названо усі форми дієслова:
 а) дієприкметник, дієприслівник, особове дієслово, безособове дієслово на –но, -то;
 б) особове дієслово, інфінітив;
 в) неозначене дієслово, прислівник, прикметник, особове дієслово;
 г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник.

17. Виберіть рядок, у якому всі слова- дієслова
А Малюю, малюєш, малюнок
Б Підстрибуючи, стрибнувши, стрибати
В Потроїти, тричі, третій
Г Написано, написаний, письменник

18. Виберіть рядок, у якому в особовому закінченні дієслова є помилка
А доять, сплять
Б боряться, хочуть
Г мріють, клеять
Д міркують, промовляють

19. Дієслова другої дієвідміни складають рядок:
 А.) Намочити, оборонити, насмілитись;
Б) Оцінити, придавити, зблиснути;
 В) Поранити, уповільнити, прославитися;
Г) Заскочити, обдурити, побороти.

20. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини:
 А) Ще почуєте про нього не раз.
Б) Відчуваєте пахощі лугових трав?
 В) Прополете моркву, потім поллєте квіти.
 Г) Будете читати вголос.


.
21.  Установіть відповідність між розділами науки про мови і предметом їх вивчення
1. Синтаксис                     А розділові знаки
2.Морфологія                    Б будова речення та словосполучення
3. Пунктуація                    В правильне написання слів
4. Орфографія                   Г значення слів
                                            Д частини мови
22. Установити відповідність між дієсловами та їх формами
1        інфінітив                       А намальований
2        особова форма             Б малювати
3 Дієприкметник                В намальовано
4 дієприслівник                  Г малюватимемо
                                             Д малюючи
23. Установіть відповідність між інфінітивом та його синтаксичною роллю.
1.      Кайдаш наказав синам гребти сіно .                                  А Підмет
2.      Творити –призначення кожного.                                        Б Присудок
3.      Учитель почав розповідати.                                                В Додаток
4.      Бажання малювати охопило Шевченка                              Г Означення
                                                                                                      Д Обставина

24 . Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.
1 Минулий.                                                    А. Сподіватимусь, малюватимете.
 2Теперішній.                                                Б. Відпочинеш, полечу.
3 Майбутній, складна форма.                      В. Працюють, ігнорує.
 4. Майбутній час, складена форма              Г Сконала, допомогли.
                                                                        Д Буду грати, будеш лякати

 Дієслово
7 клас
(частина І)
Варіант 1

1. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Працював би, купують, заспіваймо.
Б Будемо говорити, обступаючи.
В Розуміючи, надісланий, ховаючи.
Г Учити, навчивши, учіння.
2. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Охопити, побачити, ішов.
Б Говорити, спати, сміятися.
В Сидіти, наїжачитися, діждалися.
Г Малювала, стежити, махати.
3. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Відпускаючи, турбувати, перехідний.
Б Спілкуючись, посміхнувся, принісши.
В Гордувати, посивілий, серйозний.
Г Бігатимете, господарюючи, освітлений.
4. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Нездужати, нездоровиться, цвіте.
Б Летіти, одягати, переконуватися.
В Заздрити, цвів, охопити.
Г Відпустити, горіти, мила.
5. Безособове дієслово вжито в реченні:
А) Те літо не забулося.
Б) Йому пощастило побувати в Криму.
В) Справу доведено до кінця.
Г) Нарешті знайшлося кілька чистих аркушів.
6. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини:
А) Ще почуєте про нього не раз.
Б) Відчуваєте пахощі лугових трав?
В) Прополете моркву, потім поллєте квіти.
Г) Будете читати вголос.
 7. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за родами:
 А) Покричить, сповістив, блукав.
 Б) Виглянув, задумав, переліз.
 В) Викине, протримається, розрісся.
 Г) Братиме, прочитають, кричить.

8. Правильно названо усі форми дієслова:
 а) дієприкметник, дієприслівник, особове дієслово, безособове дієслово на    -но, -то;
 б) особове дієслово, інфінітив;
 в) неозначене дієслово, прислівник, прикметник, особове дієслово;
 г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник.
 9.Укажіть ряд дієслів із закінченням -ете:
 А.) Прибуд..., змел..., підмет..., колиш... .
 Б) Прибуд..., знайд..., розірв...,, закле...
 В) Переглян..., вимет..., полегш...., почис... .
 Г) Довар..., дмухн..., впевн..., закопт... .
10. Дієслова із закінченням –уть (-ють) складають рядок:
 А) розв'яж.., закінч.., прагн..;
 Б) відпочин.., усміхн…сь, знайд..;
 В) змокн.., залиш.., принес..;
 Г) одягн.., свисн.., віддяч..;
 Д.) перебор.., піднім.., насміл..сь.
11. Укажіть ряд особових форм дієслів:
 А) Початися, готувати, плести.
 Б) Розбиває, несеш, розквітає.
 В) Посіявши, осиротілий, жартуючи.
 Г) Може, зробити, знаючи.
12. Виберіть рядок, у якому всі слова- дієслова
А Малюю, малюєш, малюнок
Б Підстрибуючи, стрибнувши, стрибати
В Потроїти, тричі, третій
Г Написано, написаний, письменник
13. Установити відповідність між дієсловами та їх формами
1 інфінітив                                       А намальований
2 особова форма                              Б малювати
3 Дієприкметник                             В намальовано
4 дієприслівник                               Г малюватимемо
                                                     Д малюючи
14 . Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.
1 Минулий.                                                    А. Сподіватимусь, малюватимете.
2 Теперішній.                                                Б Відпочинеш, полечу.
3 Майбутній, складна форма.                      В Працюють, ігнорує.
4 Майбутній час, складена форма               Г Сконала, допомогли.
                                                                        Д Буду грати, будеш лякати


Дієслово
7 клас
(частина І)
Варіант 2

1. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Охопити, побачити, ішов.
Б Говорити, спати, сміятися.
В Сидіти, наїжачитися, діждалися.
Г Малювала, стежити, махати.
2. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Будемо говорити, обступаючи.
Б Працював би, купують, заспіваймо.
В Розуміючи, надісланий, ховаючи.
Г Учити, навчивши, учіння.
3. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Нездужати, нездоровиться, цвіте.
Б Летіти, одягати, переконуватися.
В Заздрити, цвів, охопити.
Г Відпустити, горіти, мила.
4. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Відпускаючи, турбувати, перехідний.
Б Спілкуючись, посміхнувся, принісши.
В Гордувати, посивілий, серйозний.
Г Бігатимете, господарюючи, освітлений.
5. Безособове дієслово вжито в реченні:
А) Те літо не забулося.
Б) Йому пощастило побувати в Криму.
В) Справу доведено до кінця.
Г) Нарешті знайшлося кілька чистих аркушів.
6. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за родами:
 А) Покричить, сповістив, блукав.
 Б) Виглянув, задумав, переліз.
 В) Викине, протримається, розрісся.
 Г) Братиме, прочитають, кричить.
7. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини:
А) Ще почуєте про нього не раз.
Б) Відчуваєте пахощі лугових трав?
В) Прополете моркву, потім поллєте квіти.
Г) Будете читати вголос.
 

8. Укажіть ряд дієслів із закінченням -ете:
 А.) Прибуд..., змел..., підмет..., колиш... .
 Б) Прибуд..., знайд..., розірв...,, закле...
 В) Переглян..., вимет..., полегш...., почис... .
 Г) Довар..., дмухн..., впевн..., закопт... .
9.Правильно названо усі форми дієслова:
 а) дієприкметник, дієприслівник, особове дієслово, безособове дієслово на    -но, -то;
 б) особове дієслово, інфінітив;
 в) неозначене дієслово, прислівник, прикметник, особове дієслово;
 г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник.
10. Дієслова із закінченням –уть (-ють) складають рядок:
 А) розв'яж.., закінч.., прагн..;
 Б) відпочин.., усміхн…сь, знайд..;
 В) змокн.., залиш.., принес..;
 Г) одягн.., свисн.., віддяч..;
 Д.) перебор.., піднім.., насміл..сь.
11. Укажіть ряд особових форм дієслів:
 А) Початися, готувати, плести.
 Б) Розбиває, несеш, розквітає.
 В) Посіявши, осиротілий, жартуючи.
 Г) Може, зробити, знаючи.
12. Виберіть рядок, у якому всі слова- дієслова
А Малюю, малюєш, малюнок
Б Підстрибуючи, стрибнувши, стрибати
В Потроїти, тричі, третій
Г Написано, написаний, письменник
13. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.
1 Минулий.                                                    А. Сподіватимусь, малюватимете.
2 Теперішній.                                                Б Відпочинеш, полечу.
3 Майбутній, складна форма.                      В Працюють, ігнорує.
4 Майбутній час, складена форма               Г Сконала, допомогли.
                                                                        Д Буду грати, будеш лякати
14. Установити відповідність між дієсловами та їх формами
1 інфінітив                                       А намальований
2 особова форма                              Б малювати
3 Дієприкметник                             В намальовано
4 дієприслівник                               Г малюватимемо
                                                     Д малюючи


.  Правильно названо усі форми дієслова:
 а) дієприкметник, дієприслівник, особове дієслово, безособове дієслово на –но, -то;
 б) особове дієслово, інфінітив;
 в) неозначене дієслово, прислівник, прикметник, особове дієслово;
 г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник.

17. До І дієвідміни належать дієслова
А бути, читати
Б стрибати, їсти
В відповісти, писати
Г думати, міркувати

20. Виберіть рядок, у якому в особовому закінченні дієслова є помилка
А доять, сплять
Б боряться, хочуть
Г мріють, клеять
Д міркують, промовляють
23.  Установіть відповідність між розділами науки про мови і предметом їх вивчення
1. Синтаксис                     А розділові знаки
2.Морфологія                    Б будова речення та словосполучення
3. Пунктуація                    В правильне написання слів
4. Орфографія                   Г значення слів
                                            Д частини мови

24. Установіть відповідність між інфінітивом та його синтаксичною роллю.
1.      Кайдаш наказав синам гребти сіно .                                  А Підмет
2.      Творити –призначення кожного.                                        Б Присудок
3.      Учитель почав розповідати.                                                В Додаток
4.      Бажання малювати охопило Шевченка                              Г Означення
                                                                                                      Д Обставина










Контрольна робота
Дієслово
(частина І)

Варіант 2


1. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Нездужати, нездоровиться, цвіте.
Б Летіти, одягати, переконуватися.
В Заздрити, цвів, охопити.
Г Відпустити, горіти, мила.

2. Безособове дієслово вжито в реченні:
 А.) Те літо не забулося.
Б) Йому пощастило побувати в Криму.
 В) Чудово пахне трава
 Г) Нарешті знайшлося кілька чистих аркушів.

3. Укажіть правильне твердження:
 А.) Дієслова доконаного і недоконаного виду здебільшого складають видові пари, що відрізняються будовою слова - суфіксами, префіксами, а зрідка наголосами.
 Б) Неозначена форма дієслова не має категорії виду.
 В) Безособові дієслова не можуть мати категорії виду.
 Г) Дієслова теперішнього часу змінюються за особами, числами і родами.

4. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за особами:
 А) Порадив, слухаю, зрозумієте
Б) Опанував, вітали, росла.
 В) Розшукаю, спитаємо, знало.
 Г)Запитую, розкажеш, малюють.

5. Укажіть ряд дієслів, які не мають складеної форми майбутнього часу:
 А.) Рахувати, здійснювати, відновлювати.
 Б) Поздоровити, обладнати, утворити.
 В) Пробувати, перечитувати, зігрівати.
Г) Закладати, підбирати, гукнути.

6.Укажіть ряд дієслів, які змінюються за родами:
 А.) Покричить, сповістив, блукав.
Б) Виглянув, задумав, переліз.
 В) Викине, протримається, розрісся.
 Г) Братиме, прочитають, кричить.

8. Укажіть ряд дієслів першої дієвідміни:
 А) Полоти, тонути, заліпити.
 Б)Стелити, оборонити, ударити.
 В) Клеїти, зважати, бувати.
Г)Сказати, проорати, підписати.

9. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Працював би, купують, заспіваймо.
Б Будемо говорити, обступаючи.
В Розуміючи, надісланий, ховаючи.
Г Учити, навчивши, учіння.

10. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
А Охопити, побачити, ішов.
Б Говорити, спати, сміятися.
В Сидіти, наїжачитися, діждалися.
Г Малювала, стежити, махати.

11. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Відпускаючи, турбувати, перехідний.
Б Спілкуючись, посміхнувся, принісши.
В Гордувати, посивілий, серйозний.
Г Бігатимете, господарюючи, освітлений.

12. Укажіть ряд дієслів другої дієвідміни:
 А.) Оцінити, заморитися, прибирати.
 Б)Говорити, задивитися, побачити.
 В) Стелити, оборонити, впасти.
 Г)Стирати, білити, виносити.

 13.Укажіть ряд дієслів із закінченням -ете:
 А.) Прибуд..., змел..., підмет..., колиш... .
 Б) Прибуд..., знайд..., розірв...,, закле...
 В) Переглян..., вимет..., полегш...., почис... .
 Г) Довар..., дмухн..., впевн..., закопт... .

14. Дієслова із закінченням –уть (-ють) складають рядок:
 А) розв'яж.., закінч.., прагн..;
 Б) відпочин.., усміхн…сь, знайд..;
 В) змокн.., залиш.., принес;
 Г) одягн.., свисн.., віддяч..;
 Д.) перебор.., піднім.., насміл..сь.

15. Укажіть ряд особових форм дієслів:
 А.) Початися, готувати, плести.
 Б) Розбиває, несеш, розквітає.
 В) Посіявши, осиротілий, жартуючи.
 Г) Може, зробити, знаючи.


7. До І дієвідміни належать дієслова
А бути, читати
Б стрибати, їсти
В відповісти, писати
Г думати, міркувати



16.  Правильно названо усі форми дієслова:
 а) дієприкметник, дієприслівник, особове дієслово, безособове дієслово на –но, -то;
 б) особове дієслово, інфінітив;
 в) неозначене дієслово, прислівник, прикметник, особове дієслово;
 г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник.

17. Виберіть рядок, у якому всі слова- дієслова
А Малюю, малюєш, малюнок
Б Підстрибуючи, стрибнувши, стрибати
В Потроїти, тричі, третій
Г Написано, написаний, письменник

18. Виберіть рядок, у якому в особовому закінченні дієслова є помилка
А доять, сплять
Б боряться, хочуть
Г мріють, клеять
Д міркують, промовляють

19. Дієслова другої дієвідміни складають рядок:
 А.) Намочити, оборонити, насмілитись;
Б) Оцінити, придавити, зблиснути;
 В) Поранити, уповільнити, прославитися;
Г) Заскочити, обдурити, побороти.

20. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини:
 А) Ще почуєте про нього не раз.
Б) Відчуваєте пахощі лугових трав?
 В) Прополете моркву, потім поллєте квіти.
 Г) Будете читати вголос.


.
21.  Установіть відповідність між розділами науки про мови і предметом їх вивчення
1. Синтаксис                     А розділові знаки
2.Морфологія                    Б будова речення та словосполучення
3. Пунктуація                    В правильне написання слів
4. Орфографія                   Г значення слів
                                            Д частини мови
22. Установити відповідність між дієсловами та їх формами
1        інфінітив                       А намальований
2        особова форма             Б малювати
3 Дієприкметник                В намальовано
4 дієприслівник                  Г малюватимемо
                                             Д малюючи
23. Установіть відповідність між інфінітивом та його синтаксичною роллю.
1.      Кайдаш наказав синам гребти сіно .                                  А Підмет
2.      Творити –призначення кожного.                                        Б Присудок
3.      Учитель почав розповідати.                                                В Додаток
4.      Бажання малювати охопило Шевченка                              Г Означення
                                                                                                      Д Обставина

24 . Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.
1 Минулий.                                                    А. Сподіватимусь, малюватимете.
 2Теперішній.                                                Б. Відпочинеш, полечу.
3 Майбутній, складна форма.                      В. Працюють, ігнорує.
 4. Майбутній час, складена форма              Г Сконала, допомогли.
                                                                        Д Буду грати, будеш лякати

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Гурток виразного читання

Державний стандарт